1396-07-05 09:30
638
0
44581
استاد حوزه علمیه گرگان:

اشاعه فرهنگ ولایت مداری هدف بزرگ سوگواره احلی من العسل/ شهید حججی نشان داد راه سید الشهدا همواره ساری و جاری است

استاد حوزه علمیه گرگان گفت: شهید حججی نشان داد که تربیت دینی و راه سید الشهدا همواره ساری و جاری است.

به گزارش گلستان ما ؛ به نقل از کلاس بیست؛ همزمان با ششم محرم، سوگواره احلی من العسل با حضور دانش آموزان عزادار حسینی استان گلستان در آستان مقدس امام زاده عبداله گرگان برگزارشد.

سید"محمد علوی" استاد حوزه علمیه گرگان در این همایش با برشمردن ابعاد مختلف شخصیتی شهید نوجوان دشت کربلا گفت: شهید قاسم بن الحسن نوجوانی بود که حتی زره و کلاه کود به اندازه بدنش نبود اما با شجاعت ولایت پذیری پا در رکاب سید اشهدا گذاشت.

وی افزود: نوجوانان ما نیز باید با تاسی از قاسم بن الحسن به ترویج فرهنگ عاشورایی و بصیرت افزایی در اجتماع بپردازند .

 درادامه سید رضا حسینی رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان در این مراسم گفت: امروز چهار شنبه 5 مهر  مصادف با ششم محرم الحرام که مصادف با شهادت قاسم بن الحسن نام گذاری  شده  و دانش آموزان عزادار استان گلستان همزمان با سراسر کشور با حاضر شدن بر سر مزار شهدا ضمن تجدید میثاق  نوای «لبیک یا حسین» سردادند و به عزاداری پرداختند .

اشاعه فرهنگ ولایت مداری هدف بزرگ سوگواره احلی من العسل

وی اهداف سوگواره «احلی من العسل»  را اشاعه فرهنگ ولایت مداری در بین  نوجوان و نسل آینده  برشمرد و افزود:   با این سوگواراه  می خواهیم دانش آموزان را در مسیر تولی و تبری  قرار دهیم .

رئیس اداره قرآن و نمازآموزش و پرورش گلستان  ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این سوگواره  ترویج معروف ها  و نهی نوجوانان از منکرات است که توسط گفتمان های دینی که همزمان در مدارس آموزش داده می شود .

وی معرفی شهدای نوجوانان و منش رفتاری آنان را ازدیگر اهداف مراسم دهه محرم در مدارس برشمرد و افزود: اگر قاسم بن الحسن امروز مطرح شد  برای این است که یاد و خاطره  و ارمان های این نوجوان را به  نوجوانان منتقل شود .

حسینی اذعان کرد: نوجوانان احساسات پاکی  دارند لذا باید آنها را در مسیر خوبی ها جهت دهیم  .

شهید حججی نشان داد که تربیت دینی و راه سید الشهدا همواره ساری و جاری است

وی با بیان اینکه دشمنان خارجی دست بردار نیستند و از نسل نوجوانان ما سو استفاده می کنند، گفت: برنامه ما این است که در کنار مسائل معنوی روحیه  استکبار ستیزی هستند .

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان  تشییع شهید حججی را حجتی بر زنده بودن شهدا دانست و افزود: شهید حججی نشان داد که تربیت دینی و راه سید الشهدا همواره ساری و جاری است.

گفتنی است؛ اجتماع بزرگ 5هزار نفری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی استان گلستان امروز همزمان باسرسر کشور برگزارشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.